Santapan Minda

Santapan Minda

@SantapanMinda

Followers1.5M
Following297

Himpunan mutiara kata dari pelbagai sumber. Tweetkan kepada semua sahabat semoga ilmu tersebar. Utk pertanyaan iklan sila email santapanmindaofficial@gmail.com

Malaysia
Joined on May 22, 2011
Statistics

We looked inside some of the tweets by @SantapanMinda and here's what we found interesting.

Inside 100 Tweets

Time between tweets:
23 minutes
Average replies
2
Average retweets
137
Average likes
253
Tweets with photos
0 / 100
Tweets with videos
0 / 100
Tweets with links
0 / 100

Rankings (sorted by number of followers)

2. in country Malaysia and category Community

21. in country Malaysia

446. in category Community

Happiness tips: 1. Don’t listen to gossip 2. Ignore what people say about you 3. Design your own life 4. Look for the good in every situation 5. Develop an attitude of gratitude 6. Smile and laugh more

Orang nak berubah itu perlukan masa. Ingat : “Kita semua bukan lahir² terus jadi alim, jadi baik, pakaian tutup aurat, solat 5 waktu dan jadi pandai.” Semua tu take time okey.

Manusia yg paling beruntung di dunia ini adalah yg terima hidayah allah... dan kehidupan juga yg paling indah dari sehitam hitam arang betukar menjadi seputih kain kapan yg bersih dari segala kotoran... amin ya allah. https://t.co/xDFGo3Km2e

Manusia berubah kerana: 1. Pernah ditipu depan mata 2. Maruahnya dipijak-pijak 3. Difitnah bertubi-tubi 4. Penat menjaga hati orang lain 5. Diejek

Sekali kita sebut أستغفرالله العظيم. Allah akan hilangkan satu titik hitam dalam hati kita.

Amalkan Surah Ini Untuk Dekatkan Jodoh Anda Dengan Seseorang https://t.co/0tkTe7G2tl

- Solat berjemaah - Baca Al-quran - Zikir dan selawat - Solat dhuha - Solat witr - Sedekah - Berdoa Jangan tinggal perkara ni dalam hidup seharian. Kalau tak mampu buat semua, jangan tinggal semua. Usahakan supaya lengkap hidup dengan taqarrub kepada Allah.

Ramai yang mengeluh harga ‘raja buah’ tidak terkawal. Apa pendapat kalian https://t.co/QolECoeb2j

Bila dah kahwin nanti, awak kena hadap muka dia 24 jam. Layan manja dia, layan malas dia, layan mengada dia, layan perasaan dia dan layan perangai bodoh dia yang dia tak pernah tunjuk masa awak couple dengan dia. Dah ready ke?

Kadang kadang beria gigih jaga hati orang, sampai hati sendiri terbarai pun tak apa. Tapi sedih bila orang tak hargai lansung..

Allah hantar kasih sayang & rindu kepada hambaNya melalui ujian. Kerana ujian mampu mendekatkan kita denganNya maha Pencipta. Allah takkan menguji seseorang hambaNya melebihi kemampuan. Allah jentik sedikit hati kita utk menyedarkan kita yg lalai & alpa. #QuranTime

Ramai yang mengeluh harga ‘raja buah’ tidak terkawal https://t.co/QolECoeb2j

Biar orang buat jahat dengan kita, kita balas dengan kebaikan. Ini semua adalah ujian untuk Allah menguji kesabaran kita dan sebagainya. Jika kita berjaya, kita akan ke peringkat seterusnya. Dan daripada semua tu lah kita akan belajar sesuatu.

Kelayakan, Bayaran BSH Fasa 3 dan eTunai RM50 pada Julai 2020 Bayaran Bantuan Sara Hidup (BSH) bagi Fasa 3 melibatkan penerima bukan di kawasan pedalaman di Semenanjung, Sabah dan Sarawak akan dibuat sebelum akhir Julai ini. 💵💵💵 Syukurlah https://t.co/cc4iUjF4F8

Rindu Rasullullah tak ? Kalau rindu kena selalu selawat kepada Baginda, didunia mendapat berkat diakhirat mendapat syafaat ..

“Appreciate every single second with the person that you love." Sebab salah satu cara Allah nak tarik nikmat dalam hidup kita adalah dengan ‘mengambil’ semula orang2 yang kita sayang. Mak ayah contohnya. Hargai.

Allah ialah sebaik baik perancangan untuk kita.. So hadapilah dengan minda yg positif dan jangan lepas doa daripada Allah. Gantung lah semua harapan kepadaNya. Kerana Dia kunci utama kita iaitu mencari keberkatanNya.

"Bila aku boleh rehat Ya Allah?" Bila kau dah dekat syurga Allah nanti. Sekarang ni bertahan lah rasa sedikit kepayahan dan kesakitan di dunia. Teruskan usaha dalam membuat kebaikan. #QuranTime

Terkadang orang menegur kita bukanlah kerana mereka suci. Tetapi, mungkin kerana mereka pernah hidup dalm kekotoran dan mereka tidak mahu kita hidup seperti mana diri mereka yang dahulu. Belajar untuk terima teguran :)

Nak marah, penat. Tak marah, geram. Akhirnya kita memilih untuk melakukan perkara yang selalu kita buat. PENDAM. Siapa selalu macamni ?

Next Page